سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زازران

سلام دوستان،ایام به کام!

دیروز چند تا دخترخانم کوچولو رو دیدم توی اتوبوس  قارا(یا شایدم غارا!) نمیدونم همون قره قوروت و آلو جنگلی واینا دستشون بود وخلاصه با ملچ مولوچ ازبس ترش بود دهن دوستاشونو آب انداختن!با خودم گفتم جدن چرا دخترا اینقدرترشی جات دوست دارن!؟!!!...اما یه خبری خوندم درمورد قره قوروت بدنیست شما هم بخونید ودر خوردن این ماده ترش تجدید نظر کنید!!خبررو بخونید...

هرگز قره قوروت نخورید!!!

قره قوروت را از آب ماست یا همان دوغ می گیرند که پس از جوشیدن و تغلیظ بصورت جامد در می آید. مزه ترش قره قوروت به خاطر درصد بسیار بالای اسید لاکتیک آن می باشد. میزان اسید لاکتیک قره قوروت به قدری زیاد است که می توان گفت خود اسید لاکتیک است!!!!اسید لاکتیک یک ماده دفعی برای بدن محسوب می شود زیرا خون را شدیداً اسیدی کرده و تعادل ph خون را به هم می ریزد. یکی از دلایلی که گفته می شود ماست چکیده بهتر از خود ماست است این است که مقدار زیادی از اسید لاکتیک آن که در آب ماست موجود است گرفته شده است ولی با این حال بهتر است با مقداری نعناع ، پونه و موسیر مصرف شود (تا حالت سردی و اسیدی آن کاهش یابد)
در حالت طبیعی، خون انسان کمی قلیایی بوده و بسیار حیاتی است که این حالت حفظ شود به این جهت در خلقت انسان مکانیزم های پیچیده ای تعبیه شده است که این تعادل را حفظ کنند.

در بدن انسان مقدار pH متعادل بین 7.34 و 7.40 میباشد که کمی قلیایی است و باید در این محدوده نگه داشته شود در غیر اینصورت بعضی از واکنش های آنزیمی انجام نمی گیرد و تنظیم فعالیت های فیزیکی و شیمیایی درون سلولی با مشکل مواجه می شود.

مصرف قره قوروت به شدت خون را اسیدی می کند (به علت میزان بسیار بالای اسید لاکتیک) و آن را از حالت قلیایی طبیعی خود خارج می‌کند. بدن برای ترمیم و تصحیح این حالت بسیار مخرب که می‌تواند در صورت ادامه بسیار خطرناک گشته و فعالیت ارگان‌ها و سلول‌ها را مختل کند، دست به دامن استخوان‌ها و دندان‌ها می‌گردد تا کلسیم آنها را برای قلیایی کردن خون آزاد کند.


کلسیم بهترین و سریع‌ترین عامل قلیایی کردن خون می‌باشد. این کلسیم آزاد شده از استخوان‌ها سپس توسط کلیه‌ها دفع می‌گردد. در نتیجه مصرف قره قوروت باعث پوکی استخوان‌ها و ضعف دندان‌ها می‌گردد.

بسیار بسیار جای تاسف است که بسیاری از سایت ها و افراد تحصیل کرده آن را برای درمان پوکی استخوان و لاغر شدن افراد چاق تجویز می کنند با این تصور غلط که چون قره قوروت دارای کلسیم است پس برای پوکی استخوان مناسب است در صورتیکه کلسیم آن نه تنها جذب نمی شود بلکه طبق توضیحات بالا باعث پوکی استخوان و خرابی دندان ها نیز می شود.

جالب است که حتی آن را برای رشد و نمو کودکان مفید دانسته و برای آن خاصیت دارویی قائل شده اند!!! گاهی اوقات آن را برای کاهش فشار خون تجویز می کنند!! می توان به جای آن از بسیاری میوه هایی که در کاهش فشار مناسب هستند مانند آب لیمو یا مخلوط یک لیوان آب و 2 قاشق سرکه سیب خانگی استفاده کرد.

ای کاش مضرات مصرف قره قوروت به اینجا ختم می شد. اسید لاکتیک فعالیت نرون های مغزی را به شدت کاهش می دهد و چون قره قوروت حاوی مقادیر بسیار زیاد اسید لاکتیک می باشد لذا برای مغز انسان بسیار مضر می باشد. بعضی از آثار و نتایج زیانبار اسیدی شدن خون :

انواع بیماریهای قلب و عروق
خورده شدن دیوارة سرخرگ ها و سیاهرگ ها
ضعف حافظه
آلزایمر
دیابت
سرطان
ضعف سیستم ایمنی بدن
بیماری های سیستم عصبی مانند بیماری خطرناکMS
پوکی استخوان
خرابی و فساد دندانها
لقی دندانها
ضعف اعصاب
تشنج
..

در غرب به خون اسیدی کُشنده خاموش (Silent Killer) لقب داده اند. در خصوص بیماری های ناشی از اسیدی شدن خون ، مطالب بسیاز زیادی در اینترنت موجود است که اکثراً به زبان انگلیسی است. امیدوارم مطلب فوق دریچه ای دیگر از سلامتی را به روی شما بگشاید و دروازه ای از بیماریها را ببندد..



نوشته شده در تاریخ جمعه 90/8/13 توسط صاحبدل
قالب وبلاگ