سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زازران

سلام،
اولین پست در سال 91: دل و دماغ نوشتن نداشتم،غم از دست دادن یک دوست کم غمی نیست،که البته حمید فقط دوست نبود و مانند برادرم بود.
بعد از مدتها
باغچه: باغ کوچک
این روزها که کلمه باغچه را میشنویم یاد یک محیط کوچک 1در 1 یا نهایتا 2 در 2 میافتیم که در میان موزاییک و سیمان و امثالهم  در وسط حیاط خانه ها، محصور و در بند شده و در میان خاک آن گل و درخت میکارند
اما امروز از باغچه ای صحبت میکنم که از بسیاری باغها بزرگتر است.

باغچه خاطره ها:
طول عمر درختان این باغچه با سن محمد برابراست،اما ساختمان قدیمی آن و درخت سروی که در میان آن سربه آسمان برداشته ،گویای قدمت آن است.
یادش بخیر 10 ماه پیش،جشنی خانوادگی برپاکرده بودیم ،

نقاشی ،بنایی ،برق کشی،موزائیک کاری و کلیه امور در مورد ساخت وساز ساختمانی رو در ساختمان این باغ یادگرفتیم(افعال جمع به کار برده میشوند چون من دونفرم!)
اولین عکسهای دونفری به سبک "هیشکی مارو دوست نداره" را در این باغ ثبت کردیم و "پیوند ناگستننی" زندگی ما؛  خود؛  پیوندی ناگسستنی تر با این باغچه داشته و دارد...
از چند وقت پیش که چاقاله( یا شایدم چاغاله)هاش نمایان شده بود، یه سری عکس گرفتیم که میتونید در ادامه ببینید...

البته بعد از سالها دست به اوراقی(1)  بردیم و پدری از علفهای این باغ در آوردیم که دیگر جرات رشد هم پیدا نخواهند داشت،هرچند اولش از اوراقی مثل بیل و کلنگ استفاده کردیم ولی در ادامه کار دستمون گرم شد و حتی داشتیم به مزرعه حج کرم(2) میرسیدیم که خداروشکر آفتاب رفت و دید محدود شد و دست از کار کشیدیم،(البته هنوز تاولهای دستمون خوب نشده!)

 اینم عکساش
 شما از دیدن این همه سرسیزی لذت ببرین!

(1) اوراقی: نوعی داس میباشد که برای چیدن علف،گندم و ... استفاده میشود،اوراقی معمولا سبکتر از داس ها هستند و برای کارهای سبکتر استفاده میشوند.(داس منظورم سیستم عامل داس،(اون صفحه سیاهه  توی کامپیوتر نیستا!))
اوراقی
(2) حج کرم: همان حاج کرم معروف خودمان است،داستان باغچه حاج کرم را بعدا برایتان خواهم گفت..



و اما صاحب این باغچه ،حاج حسنعلی یزدانی عموی مادری من و پدربزرگ عیال محترمه میباشد.

در پستهای بعدی از ایشان هم خواهیم گفت..

 

 



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 91/2/18 توسط محمد یزدانی
قالب وبلاگ