سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زازران

- مسجد جامع

مسجدی است که می گویند از مسجد هادی نیز قدمت بیشتری داشته ولی در طول زمان برای بزرگتر کردن مسجد و ساخت و ساز فرم آنرا تغییرداده اندو به سبک نو در آورده اند.

این مسجد در طول هفته بسته است و در روزهای پنج شنبه و جمعه نماز درآن خوانده می شود. امام جماعت این مسجد حاج آقا موسوی است که سالها در زازران اقامت داشته اند(حدود25 سال).

به قول عامه مردم این مسجد به نام "مسجد پیرمردها" شناخته می شود علت آن هم اینست که اکثر پیرمردهای زازران در آن نماز می خوانند و به قولی مریدان حاج آقا موسوی هستند.البته به روایتی هم می گویند مسجد یزدانی ها ولی علت آن را باید از خودشان سوال کرد.

این مسجد بزرگترین مسجد زازران است و در 2 طبقه ساخته شده است .در میان مسجد باغچه ای ساخته اند.

وارد مسجد که می شوی در سمت چپ ورودی مکانی قرار دارد که نمازگزاران در صورت بسته بودن در نمازخانه اصلی از آن استفاده کنند.

در سمت راست نمازخانه اصلی قرار دارد .در روبروی درب ورودی آبدارخانه قرار دارد و در انتهای مسجد هم وضوخانه و دستشویی مسجد قرار دارد.

غیر از در اصلی در کوچکی هم در قسمت شمالی مسجد قرار دارد که به کوچه کنار مسجد راه دارد که بیشتر محل رفت و آمد زنان است.

اطاقی هم در انتهای راهرو بعد از نمازخانه اصلی قرار دارد که قبلا محل زندگی امام جماعت این مسجد بوده است.هم اکنون این قسمت دفتر هیئت انصارالمهدی(عج) است.

همیشه مراسم هفته وچهلم اموات در این مسجد گرفته می شود. البته در طول ماه رمضان نماز ظهر و عصر ومغرب و عشا  درتمام روزهای هفته برقرار می باشد.

مسجدی به این بزرگی حیف است که در بیشتر وقت ها بسته است و گهگاهی برای اجرای بعضی از جشن ها و مراسم باز می شود. باید فکری برای استفاده از این فضایی که هم از نظر موقعیت و هم از نظر وسعت آماده انجام کارهای فرهنگی و... است شود.

هیئت امنا این مسجد حاج عبدالحسین شیخی -حاج مهدی سعیدی و ... هستند.



نوشته شده در تاریخ جمعه 85/8/5 توسط محمد یزدانی
قالب وبلاگ